Geoblog.pl    casper    Podróże    Sri Lanka 2012 (w opracowaniu)    Witaj nowa przygodo !!!

Witaj nowa przygodo !!!

Sri Lanka
Sri Lanka, Colombo

Po wylądowaniu i zabunkrowaniu wreszcie możemy wysiąść. To moje pierwsze spotkanie z Azją. Nie liczę krótkiej wizyty w azjatyckiej części Stambułu ileś lat temu. Na dzień dobry miły akcent: wreszcie podpięli nas do rękawa. Więc od razu idziemy do terminala. Pierwszy problem do rozwiązania na lotnisku: Sri Lanka wymaga wiz. Można ją uzyskać bez problemu na lotnisku, tylko jak wysiada ok. 200 osób z samolotu, z czego 90% ma taki sam pomysł, to robi się lekki korek. Wiza na lotnisku kosztuje 25USD. Załatwiana przez internet przed wyjazdem 20USD. Do tej pory była za darmo, od 01.01.2012 wprowadzono opłaty. Nam się udało, bo jak dowiedziałem się w Ambasadzie Sri Lanki, że mogę jeszcze w grudniu wyrobić sobie wizę za darmo, z czego skwapliwie skorzystałem. Wizę w Polsce załatwiamy drogą elektroniczną pod adresem: www.eta.gov.lk
Aha, niestety, na pokładzie samolotu nie rozdają nam żadnych formularzy więc na lotnisku trzeba wypełnić dla każdej osoby osobny formularz. Są dostępne w kilku miejscach przed odprawą i nie wymagają podawania zbyt wielu informacji. Wiec po ich wypełnieniu, bez problemu uzyskaliśmy pieczątki w paszportach i .. witaj Sri Lanko !!!!
Pierwszą rzeczą jaka się rzuca w oczy, to ubiór kobiet. Jak mężczyźni noszą się normalnie, po europejsku, tak kobiety obowiązuje strój sari. Nie powiem, ładnie to wygląda.
Po krótkim marszu odbieramy bagaże i idziemy do wyjścia. Po drodze wymieniamy walutę w kantorach, należy zachować kwitek, bez niego nie uda nam się wymienić Rupii na Euro lub Dolary w drodze powrotnej. W hali powitań czeka na nas kierowca, który ma nas zawieźć do naszego pensjonatu. Jak ktoś nie ma zorganizowanego transportu, to bez problemu znajdzie transport na lotnisku. Z reguły jest to pojazd zwany Tuk Tuk, taki trójkołowy pojazd z silnikiem motocyklowym, swojego czasu podobnymi jeździli u nas inwalidzi. Jak ktoś przylatuje "w ciemno" i nie ma noclegu, to polecam zapytać się kierowce tuk tuka o hotel. Każdy Was zawiezie do hotelu. Z reguły to będzie Negombo, czyli najbliższa (coś ok. 10km) nadmorska miejscowość.Lotnisko położone jest na północ od stolicy, gdzieś tak w połowie drogi pomiędzy Colombo a Negombo. My mamy komfort (nie tani, coś ok. 60Euro) transportu od ręki. Cały bus nasz.