Geoblog.pl    casper    Podróże    Meksyk 2016    Tulum

Tulum

Meksyk
Meksyk, Tulum

No dobra, trochę się pokąpaliśmy, trochę poleżakowaliśmy, pytanie co dalej ? Jak wielokrotnie wcześniej pisałem, nie należymy do miłośników plażingu, więc już nas zaczyna nosić. Dobra, robimy rozpoznanie w Xcaret. Dojazd bez problemu, problem pojawia się po zobaczeniu cennika. Do opcji późnego wejścia mamy kupę czasu, wcześniejsze wejście wiąże się z niezłym wydatkiem. Zapłacić prawie 400$ za bilety, przy obecnym kursie, to niezły strzał. Krótka narada, odpuszczamy, budżet jest zawsze ograniczony a przy 4 osobach, koszt pobytu mały nie jest. Więc lecimy obejrzeć Volladores w Tulum. Przy okazji odwiedzimy pierwsze ruiny.
W Tulum wita nas upał i nachalni parkingowi. W pierwszym momencie przestraszyłem się, że coś się dzieje, jak kilku miejscowych wyskoczyło do nas wymachując rękami. To byli parkingowi "zachęcający" nas do skorzystania z ich parkingu. Miejsce znaleźliśmy bez problemu tuż przed wejściem do Parku.
Więc parking: nie pamiętam ile, wstęp do PArku również, spacer do Ruin za darmo, Ruiny coś chyba ok. 60 peso do osoby. Same ruiny jak ruiny. Niestety, tylko ruiny. Po drodze kąpiel w cieplutkim morzu. Powrót do Puerto Morelos. Dzisiaj zmieniamy hotel. WW ramach sentymentu, ponownie zamieszkujemy w Ojo de Aqua. Niestety, zmienił się właściciel i hotel podupadł. Koszt pokoju dla naszej 4 to 1300 peso.