Geoblog.pl    casper    Podróże    Meksyk 2016    Puerto Morelos

Meksyk
Meksyk, Puerto Morelos

Puerto Morelos.
Od ostatniego pobytu, sporo się tu zmieniło. Przede wszystkim droga. Piękna czteropasmówka wzdłuż wybrzeża. Dojeżdżamy do centrum, na szczęście PM „never sleep”, przez co jestem w stanie uzyskać informacje o położeniu Acamaya Reef. Musimy wrócić do głównej drogi i podjechać w kierunku Cancun, na wysokości Crococun Zoo skręcić w prawo i dojechać do plaży. Udaje się.
Acamaya Reef to malutki ośrodek wciśnięty pomiędzy dwa duże hotele. Przypuszczam, że 7 lat temu tych hoteli nie było jeszcze. Jest 3 nad ranem, dobijamy się do hotelu. Wreszcie ktoś nam otwiera i po krótkiej rozmowie dowiaduję się, że.... booking.com anulował moją rezerwację. Owszem, były na ten temat rozmowy ale pierwotnie chodziło tylko o skrócenie pobytu. A jak by się nie dało, to o anulowanie. No i rozmowa toczyła się ze dwa tygodnie przed przylotem. Więc przyjeżdżam, robię raban w nocy a... noclegu nie ma. Na szczęście Seniora jest wyrozumiała i przyjmuje nas na dwie noce. Koszt cabana z łazienką dla 4 osób to 150$ za dwie nocki. Zapomniała doliczyć za dwie osoby. Idziemy spać. Ja na krótko, bo obudziłem się o 6 a.m. i miałem „wolne”. Co do samych Cabanów, to widać niestety, że ząb czasu im doskwiera. Zaskakujący jest widok nieczynnego hotelu w sąsiedztwie. I równocześnie dwa dosyć duże hotele, które "osaczają" Acamaya Reef. Parę lat temu było tutaj pusto. Sam Acamaya Reef jest dosyć fajnym miejscem, z prywatną plażą, leżaczkami. Mają bar przy plaży, gdzie serwują dosyć dobre jedzenie, super salsa, rewelacyjne guacamole. Ogólnie polecam, acz w samym Puerto można znaleźć tańszy hotel, blisko plaży. Teraz jest niestety, sezon i sporo turystów Nie jest to, na szczęście Playa del Carmen ale i tak byłem zmęczony tłokiem. Coraz trudniej znaleźć prawdziwe meksykańskie jedzenie, wszystko jest pod Amerykanów i Kanadyjczyków. Ogólnie widać, że wchodzi obcy kapitał. Obawiam, się, że za parę lat, Puerto Morelos straci swój niesamowity urok.